חצי לי, חצי למי שירצה

סבתא בוצעת פרי ביד מיומנת, הוא נשבר בדיוק במרכז. בדרך כלל היא אומרת: חצי לך חצי למי שירצה. אני מעריכה לא נכון את סטאטוס הפרי ונוגסת חזק מדי. עסיס דביק בסנטר. אוי סבתא, עסיס דביק על המפה.
לא נורא. סבתא מחייכת ומגישה אל ידי השנייה מטר וחצי של נייר סופג.

אני מזיזה את הראש בפאן אופקי. ידיה של אימא מנסרות לימון במרכזו. אפשר למות מהקלות בה כל ניצבת הופכת לדמות מרכזית. אצבעות דקות סוחטות, עד הטיפה האחרונה, מעל קערת הסלט. חצי שני למקרר.

*
אמא יודעת שאינה יודעת, רק לא יודעת מהו זה שאינה יודעת. חצי מתאמץ בכל כוחו לשכוח, חצי נאבק על חופש המידע. העבר בגב עין המתבוננת, בתאי זיכרון אשר נאטמו בפני תנועתן של אסוציאציות חסרות אחריות.

נקודות ההיפוך של המבט לא נכחדות לעולם, הן אורבות היכן שסתמי. הן התשוקה והאיום שמפעילים את הגפיים, אך לרב אינם מתממשים. וכשכל חוט חשמל שרירותי עשוי לגלות רשת מכשירי ציטוט- מה הפלא שנשות הבית הולכות לישון עם פטיש?

*
סבתא אוהבת את בתה, אבל בוצעת פירות רק עבורי. אני כחזון גאולה, כהבטחה להתרת הפלונטר. בחישוב גס היא אוהבת אותי יותר משלם: כמעט שלם בגלל תכונת-הנכדותיות שלי; רבע נוסף על כל נכדה שגרה בחוץ לארץ; בונוס מיוחד על אי-הדמיון לאבא ובחצי נוסף זכיתי כאור מן ההפקר- סנגוריה לכתב האישום של ביתה. אני רוצה לומר אני אוהבת אתכן, אמהות יקרות, עד כאב, ומנגבת את הלחי מנשיקות עיוורות.

*
ישנה מגיפה חשאית. כאן אנו נקשרות היטב. אנמיה מאחורי דלתות טרוקות. רפיון מוחלט בחדרים נעולים. אימת הגוף מאחורי מגדלי קופסאות הפלסטיק בארון. ובחדרי השינה שביל עקבות אישונים נודדים בתקרה. לא מדובר בחוויה מאורגנת, כל חיה לגופה בלבד, קורבן לאצבעותיו המפשפשות של השקט. בדממה שמותירה את הקשב פנוי, מופיעה שוב השריקה הגדולה, בוטשת באיברים הפנימיים, לוחשת את המוות שנוכח בחיים, מריצה את התנועה הפנימית קדימה ואחורה.

*
שבע נשים יורות אש במצתים של הכיריים. מתאבלות על המרווחים של שרשראות השיניים. נרדפות בשדות הנביטה של שערות הסנטר. אני ממצמצת ניגונים בריסי המתכת, רק שלא אפול אל שינה, שם ממתינה משאבה סגלגלה, מגנט לאיברי-נדנדה, עד הטיפה האחרונה, לוחשת בואי אליי, מתעתדת אל הפער שבין גוף לגופה.

*
על אף שטרם נולדתי אז, אני רואה אותה ומתמקמת מחדש בכסא כשהסכנה מרוקנת אותה לראשונה מעצמה. נזעקת בבהלה לתנועות חדות בחזיונות שלא פגשתי אלא כמילים.

חייבים להתנער. אני מאתחלת את המטבח של סבתא וחוצצת בקו חד משמעי ביני לבין הסימנים. לא אני. לא אני. לא אני. אני אומרת: אני אחת בלבד, אני אחרת. כאן במטבח- איפה שאין בנמצא זכר לגרגיר אבק או כתם- כה פשוט לזהם, עד שהגוף עצמו לכלוך. כאן תנועה בלתי צפויה היא איום שיש למגר. אצלי שוחים חזה באבק, אצלי משתטים בחדווה בלכלוך, אצלי התנועה כה חופשית עד שאין סיבה לנוע, אצלי הכול בסדר.

*
גם אני רוצה לחלות בקוצר הראות של האהבה, אבל לא מצליחה. דוקרת מפרצי חלומות מנחמים בזוויות החדות של עקשנותי העקרה. כל געגוע או תקווה נרשמים בטבלה בצידי שולחן הכתיבה. עוד ניצחון מוחץ לדימוי על החיים.

התחום האפקטיבי של חושיי נסתם לפעולות הסביבה ואני הופכת מצע נח לגירויים שרירותיים. בדרכי למטבח אספוג אבק אל ריאותיי הפרוצות יתנפחו מאוויר המקרר והמלט במרווחים שבין משבצות החרסינה יידחס בחדרי לבי עם עיסות עלילותיי. ואהבה עושים בסכין: לבקע לשניים את הפרי.

*
מעולם לא הכרתי את סבאכתם. [טפו טפו. מן הראוי שלא לומר כלל את שמו]. אחריו בא אבא שלי. אני חושבת גברים הם לפעמים מאווררי תיקרה עם זרועות אוטומטיות. מבעד להם אני אוהבת אתכן אמהות שלי עוד יותר, ובתנודות מבע הפנים שלכן הכתמים עוד נעים על קירות ביתנו. החיים במעגל סיאנס סגור. הכוסות רועדות בכיור הסתום. הצללים של מאווררי התקרה מהבהבים על קצף סבון הכלים. כזו רוח פרצים לא ראו אפילו במדינות של רוח פרצים וכמה שלא נגיף את התריסים- גופינו יוותר פרוץ.

*
אם כבר הזכרנו אותו (טפו טפו) סבתא מוסיפה כמה התאכזב כששמע שנולדה עוד פעם בת. הלם אגרופו בכל הכח בקיר בית החולים. חצי ממנו ברח כבר אז, חצי נשאר להיות אבא, אבל כבר מת בעבר מספר פעמים, וסבתא מתריעה בעצבנות, שעצבים זו מחלה גנטית. בוצעת עבורי עוד פלח של תפוז. נתיב לאהבה שעוקף את מעגלי המוות. ריח המאפים בתנור חונק את זיכרון הזיעה הגברית.

להשאיר תגובה

