נוק נוק

1
מה שתמיד עומד בינינו אינו הזיוף או הכיעור, אלא השאיפה לאמת וליופי.

2
– “את יפה”.
– “תודה”.

אני יפה משמע אני נוחה למבטך. עדיין לא מצאת בי משהו מעורר דחייה שעתיד לגרור אחריו רגשות אשם. אני לא אפריע למשפחה שלך לחייך, לחברים לפרגן ולזין לעמוד. ביולוגית- אין לי דלקות עור, יד שלישית ואיברים גבריים. תרבותית- לא מחריד אותך לדמיין אותי מפרסמת את הספה בלילה או מדגמנת את הקפה בבוקר. אני נאה במינון הנכון, לא מהממת. החברים יגידו “כן, חמודה”, אבל חברות שלהן לא יאכלו את הלב ויעשו להם סצנות בבית. ברחוב יסתכלו עליי פה ושם, אבל לא תצטרך לפחד שישאלו בלחישות “מה היא עושה איתו לעזאזל?”

– “קשה לך עם מחמאות?”
– “קצת”.

מחמאות הן החותמות על טפסי הקבלה של שלבי האינטימיות. ככל שהמוסד נחשב יותר, כך משמח אותך לדעת שהתקבלת, וכשדלת נפתחת בפנינו- זה תמיד נעים, גם אם אין לנו שום כוונה לנצל את ההזמנה ולהיכנס דרכה. עכשיו- כשאני רצויה באופן רשמי, הגב שלי זקוף יותר, הישבן נצמד אל גב הכיסא ואני מחייכת במבוכה. לא יודעת מה לחשוב על זה שהבאנו טפסי בחינה מהבית, ויותר גרוע על זה שמדבקות נייר של חייכנים צהובים עושות לי נעים בלב.

3
נניח שאני פנים ואתה חוץ, שדופק על הגבול.
ודווקא הגבול הזה- שלא כדרכם של גבולות,
אינו גמיש.
אם אשאל “מי שם?”,
אתה תחשוב שיש בפנים מישהו.
ואם אגיד “תכנס”,
אתה תראה שאין בפנים איש.

4
– “את לא אמיתית”.
– “נכון”.

רוצה להיות אמיתית, אבל לא מצליחה. לא ניסיתי מספיק, או שניסיתי מדי, קשה לומר כי לא ברורים לי שלבי הניסוי. כנראה אני לא טוטאלית די הצורך, או טוטאלית יתר על מידה. לא משתדלת מספיק למצוא חן, ואתה לא קונה את זה. משהו במינון הרגשי לא הגיוני, כמו זיוף כפול. אני משחקת אמיתית, אבל המשחק אינו אמין, או להיפך- הוא אמין כל כך שזה חייב להיות זיוף. בכל מקרה- אתה לא מוצא בי את הדבר הזה, שהופך דברים לאמיתיים.

5
לעולם מתוקן היו מקבלים רק אנשים שנולדו אתמול, כאלה שלא נדרשים להעלים עין, כי הם מעולם לא הציבו אותה במרכז הנוכחות.

6
– “תגיד, לא לימדו אותך שלא מנומס להצביע על אנשים?”

נראה לי שעכשיו אנחנו עומדים בינינו, מה שנדמה כניכור, הוא כאוס של כוונות טובות. אצבעותיך המורות נוגעות לא-נוגעות ברטוב של העין שלי. קמטי הצחוק שלך נתפסים לי בשיניים והשיער שלי נתקע לך ברוכסן של הג’ינס. כף יד מזיעה, מחפשת משהו להיאחז בו, מסובבת לי שד בחצי מקריות, מחכה שיגיעו המים החמים.

7
לפעמים מגיע אחד,
שאיתו כבר לא אכפת להישאר ככה וזהו.
הכמעט-אמיתי שלו פוגש את הכמעט-אמיתי שלי,
כמעט-אמיתי משותף נארז כמו-אמיתי-שלם ואפשר לנוח,
אבל רק עד שעוברת בקרבת מקום איזו אהבת-אמת ראוותנית,
כנראה גם היא כמו אצלנו, כמעט-אמיתית אבל ארוזה כשלם,
כך או כך, מספיק ספק אחד קטנטן,
כדי לארוז את הכמעט-אמיתי שלנו כזיוף מוחלט.

8
אתה מלטף לי את העורף בהיסוס ונזכר בחתולות שמרימות גורים,
באנשים שנידונים לעריפת ראשם,

בחברה לשעבר.

להשאיר תגובה

